نام صنعتی : کاستیک سودا ، سود سوز آور

فرمول: (NaOH)

آنالیز:  %۱±۹۸

نام های دیگر : هیدروکسید سدیم ، سود جامد پرک ، سود کاستیک ، سود پرک

بسته بندی : کیسه های ۲۵ کیلویی ، پالت یک تنی ،  بیگ بگ یک تنی.

توضیحات

سود پرک | سود سوز آور | Caustic Soda Flakes

نام صنعتی : کاستیک سودا ، سود سوز آور

فرمول شیمیایی :  NaOH

خلوص و آنالیز سود پرک :    %۱± ۹۸     

سود جامد پرک , هیدروکسید سدیم جامد ,کاستیک سودا ,سود کاستیک,سود کاستیک پرک ,سود پرک, چرب گیر صنعتی ,هیدروکسید سدیم, چربی گیرصنعتی , سایر نامهای دیگر این محصول شیمیایی می باشد.

سود پرک چیست ؟

سود پرک ماده‌ای جامد و سفیدرنگ و به شکل پرک شده و یا گرانوله که با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲,۱۳ گرم بر سانتی مکتر مکعب می‌باشد.

مشخصات و خواص فیزیکی و شیمیایی ماده سود جامد پرک  بصورت جامد سفید رنگ و بدون بو می باشد .  نقطه ذوب سود پرک : ۳۲۱ درجه سانتی گراد،  نقطه جوش سود پرک: ۳۸۵ درجه سانتی گراد

سود کاستیک ، بسهولت می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و بهمین دلیل ، باید هنگام حمل و نقل ، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. سود سوزآور ، در تماس با پوست ، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن ، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.

سود پرک به رنگ سفید و بدون بو می باشد و به صورت پرک یا پولک و یا گرانوله عرضه می شود. این ماده شیمیایی در آب بسیار محلول است . حل شدن سود سوزآور در آب فرآیندی گرماده بوده و در اثر حل شدن آن در آب گرمای زیادی آزاد می شود. سدیم هیدروکسید در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد در حالی که در اتر و دیگر محلول های غیر قطبی حل نمی شود.

بسته بندی سود پرک:

سود پرک محصول نهایی یکی از پر مصرفترین مواد شیمیایی در کشور و دنیا ( سود سوز آور ،کاستیک سودا ) در کیسه های دو لایه و لمینت دار دو جداره از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن با وزن خالص ۲۵ کیلوگرم بسته بندی می شود. و در بسته بندی سود پرک صادراتی توجه وافری به کیفیت و نوع بسته بندی اعمال میگردد.

فروش سود پرک

بنا به سفارش خریداران فروش سود پرک در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی ۲ جداره در کیسه های جامبوبگ و پالت یک تنی بسته بندی و ارائه می شود. و بسته بندی در بشکه های ۲۵ کیلوگرمی نیز امکانپذیر است.

سود جامد پرک بعنوان نوعی چربی گیرصنعتی قوی برای کارخانجات کشور محسوب میگردد  وسود پرک موجب انحلال پذیری چربی موجود در سطوح فلزی  ، کف و در هر سطحی می شود که در اصطلاح شیمیایی به آن «صابونی شدن» گفته می شود. اصطلاح شیمیایی عامیانه آن لوله واکن نیز می باشد

آبپوشهای سود پرک ( هیدروکسید سدیم ) شناخته شده‌اند و محلول قلیایی قوی در آب پدید می‌آورد، یعنی در آب بطور کامل به یونهای تشکیل دهنده‌اش ( +Na و -OH )تفکیک می‌شودعنوان یک باز قوی ، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم بشمار می‌رود.